Popular Posts

Tuesday, May 8, 2012

S.T.U.D.Y.

study smart in ur life! =)

Waktu aku praktikal, ttibe aku rasa mcm “halamakkk, rugiinyerr dulu ak x stadia btol2”. Ye ah, aku stadi utk jgka pendek jer. Kuar je dewan exam mang aku campak semua benda yg x berkaitan dr dalam otak aku ke luar. Per gler hebat kn?? Itulah manusia sombong dan berlagak akhirnya baru menyesal. =_= ......... ermmm, seriously aku rasa semuaaaa bnda yg aku stadi kt uni dulu byk jgk membantu aku semasa aku jalani latihan amali praktikal. Contoh cm handle Microsoft office. Nilah contoh plg besar. Ble aku diberi task utk handle excel dgn lebih details, design interface and so on..perrr mmg aku tercengang glerr tuuu... bukan tak tahu, Cuma x ingat n xdpt perform dgn excellent. Agak mengecewakan n menyesal kerana bnda aku tahu tapi tak dpt buat.

Ermm lagi satu ttg sek rendah n menegah. Wktu sek rendah aku menyesal x blaja hukum tajwid dgn penuh tekun n baik sekali. Walau bagaimanapun, aku reti baca Quran dgn baik sekali insyaAllah. Selain dr itu, ttg kisah2 nabi n sejarah islam. Oh Allah sesungguhnya betapa hinanya aku sbb xdpt menguasai ilmu2 islam itu dgn sebaiknya. Oh lg satu ilmu matematik n English. Haiyaaa..~ >.< hal ini kerana, ketika di uni totally 100% englsh.

Sewaktu di sek men, masih lagi dgn masalah bahasa English n matematik. And also presentation. Hamekkkk...masuk uni bnda nih semua adalah major courses yg perlu aku ambil utk tamatkan pengajian. Tapi alhamdullilah insyaAllah aku boleh buat dgn sbeaik mungkin.Ketika di uni, agak byk jugak masalah yg menimpa aku dr segi communication n social skills. Wt cn i do. Allah nk uji. Sesungguhnya ia amatlah meyakitkan n menggeramkan ble berhadapan dgn org2 yg kurg matang n degil serta baran.

 P/s: secara keseluruhan, sepanjang hidup 22 thn, aku baru fhm ttg erti sabar n keindahan disebaliknya. Sebelum aku menjadi buluh, lebih baik aku menanam sifat sabar n menjadi sabar utk terus idup sbg mukmin yg sejati n berjihad ke jalan Allah. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment