Popular Posts

Tuesday, April 3, 2012

SAYA INGIN BERUBAH!!


Ya aku ingin berubah!! Setelah beberapa kali menerima tamparan kehidupan, maka aku pown telah decide utk berubah sedikit demi sedikit. Umur aku dh 22 thn. Aku perlu maju k hadapan. Menunjukkan sedikit kematangan dan menyumbangkan jasa dan bakti aku kpd yg berhak biarlah walau sekelumit pn.
Td ada ceramah mengenai “survival mahasiswa”. masyaAllah sgt hebat n best sekali. Persembahan ucapan dari pak firdaus yakni penceramah yg diimport khas dr Indonesia utk membuka mata dan minda para mahasiswa berkaitan dgn siapa kita, kemana hala tuju apa peranan kita, siapa Allah dan bukti kekuasaanNya, pengorbanan n perjuangan Nabi Muhammad s.a.w, hak2 rakyat org melayu et cet. Subhanallah, sgt hebat. Berjaya menitiskan airmata kami yg berjumlah hampir 2000 org (IF IM NOT MISTAKEN) termsuk pelajar, pensyarah, urusetia, technician......sesungguhnya kami pulang dgn harapan dan keazaman yg penuh iltizam utk berubah ke arah yg lebih baek. Semoga Allah sentiasa memberkati hidup pak firdaus sekeluarga dan rakan2 yg lain. =)
Ok, berbalik pada perubahan ak plak. Sbnrnya, aku ada bykk sgttt impian n harpan utk aku laksanakan. Jgka pjg jgka pndek wajib capai harus capai. Pndek kata dilemma di antara imaginasi fantasi dan reality. 

Misi (1 – 5 years):
-  
Grad dengan AKNC (3.5++) -> 22thn
- Pursuit my masters -> 23 thn
- Best job with highest salary + HALAL + direstui mama abah -> 24 thn
- Beli kereta -> 25 thn
- Kawen -> 26 thn

Visi (6 – 10 years):
- Naek pangkat -> 27 thn
- Beli rumah sendiri -> 29 thn
- Sambung phd -> 33 thn

Negative removal:
- Cemburu api (masyaAllah kenapalah api cemburu ak ni kuat sgt. PERLU D REDUCE KAN SEGERA *penting. btw, its subjektif ok. ;)
- Malas! Klu dtg angin malas, taktawu lah nk kata dalam kategori badak atau tapir malasnya.
- Lawak bodoh. Hum..kadang2 bnda ni perlu, kdg2 rasa cm nk lempang jer. Adooiiyaii cukuplah.

Positive addition:
- Tabah ( semoga ak sentiasa tabah menghadapi liku2 kehidupan)
- Semakin bertambah ilmu iman n amal. *mmg nak sgt!!
- More elegant + intelligent ;)

p/s: Ya Allah izinkan aku mencapai semua impian dan harapan aku ini kerana hanya dengan izin dan kuasa dari Mu sahajalah yg dapat memakbul n merealisasikan impian ini setelah aku berusaha berdoa dan bertawakal kpd Mu ya Allah. n_n

1 comment: