Popular Posts

Tuesday, May 8, 2012

3rd day internship

Assalamualaikum wbt. Salam penuh kemesraan kepada semua. Mengimbas kembali zaman praktikal saya di salah sebuah hotel terkemuka di ibu kota awal thn ini, teringat saya pada hari ke 3 saya menjalani latihan praktikal di situ. Wuahh...sgtt bz oke!! Pd mulanya, di hr office itu ada 2 org staff. That is hr coordinator n hr contract. Unfortunately, HRC itu dh nk habes contract dh then sy akan smbung keje dia as well as keje hr exec yg baru resign. Jadi teramatlah bz. Sy kena handle bebrapa keje hr exec spt membuat training program menggunakan excel. Ye, dgr spt mudah namun hakikatnye sy mengambil masa hampir 3 hari utk meyiapkannya. 

gambar sekadar hiasan *kalau lah. . . . .  =))

The best thing practical kt situ ialah ramaii org hndsomee..!! yee x tipu. Xdelah ramai sgt tapi klu yg hnsome 2 betul2 ah nsome. Cm mix korea ada, Hindustan ada mat salleh ada, pure malay ada n sooo on. Bukanlah nk menunjukkan site gatai aku, tpi semua org kena akui bahawa semua manusia sukakan keindahan. X salah memuji asal jgn smpai tahap memuja. The most hot person i think so far are khairul from receptionist and mr aerel from IT dept. Perrgghh..!! @_@
yes, my manager hot like this!!
Hermm lagi satu my manager. Wuahh very superb. Dh lah cun, gorgeous, educated, intelligent, baikk sgtt n very professional. First time I saw her, “wahh, cantik jgk. Umur dalam 40++, very nice n smart appearance as well as attractive personality. Other than that, she was very excellent in communication skill. Salute! The moral values that I learned so far are, everybody loves “keindahan”. So actually, I am always trying 2 b “indah” n professional. Becoz this is what people really loves. Ermmm n then, respect others, b professional n serious and also alert too! Supaya org tidak menindas kita. Plis bear in mind.

p/s: entry kali ini bukan sengaja hendak memuji kosong. Tpi seriously itu yg aku rasa n itu yg aku ingin luahkan di blog peribadi aku ini. Sedikit sebanyak terselit sedikit pengajaran utk dijadikan iktibar n sdikit pengalamn utk dikongsi bersama. ini adalah dari perspektif aku berfikir, adakalanya mungkin org pk im so terror at exaggerate but this is seriously what i am thnking n feel about. TQ ^^

No comments:

Post a Comment